Praktijk info

Consultatie

Bij het maken van een afspraak:

  • Doe dit liefst online.
  • Voor twee (of meerdere) personen: gelieve meerdere afspraken te maken.
  • Breng steeds uw elektronisch identiteitskaart (of kids-ID) mee.
  • Kom op tijd. Indien u er niet geraakt: gelieve zo snel mogelijk te annuleren (via de website of telefonisch).
  • Alle artsen werken met Bancontact.

Indien alle consultaties op de website volzet zijn en u toch een dringend medisch consult wenst, dan kunt u altijd telefonisch terecht bij het telesecretariaat. We zullen u dan in overleg zo snel mogelijk voorthelpen.


Huisbezoek

Huisbezoeken zijn niet altijd een gemakkelijke opgave. Daarom willen wij u vragen indien mogelijk steeds op raadpleging te komen.

De omstandigheden voor onderzoek en behandeling zijn ideaal binnen de praktijk. Dit laat ook toe om een aantal technische verstrekkingen zoals spirometrie, elektrocardiogram, kleine heelkunde… uit te voeren.

Indien u echt niet in staat bent om naar de praktijk te komen kunt u een huisbezoek aanvragen.

U belt bij voorkeur voor 10 uur zodat we onze huisbezoeken in één beweging kunnen afleggen. U kunt ons bereiken via 016 79 07 20.

Voor niet-dringende huisbezoeken, aangevraagd na 10 uur, kunnen wij niet garanderen dat er dezelfde dag nog een van de dokters langskomt.

Omwille van de toenemende werkdruk op de huisartsen beperken we onze huisbezoeken tot de volgende regio’s:

  • Attenrode-Wever
  • Glabbeek
  • Vissenaken
  • Kumtich
  • Boutersem (excl. Hoxem, Willebringen, Neervelp)
  • Bunsbeek
  • Sint-Margriet-Houtem
  • Binkom
  • Kapellen
  • Oplinter

Attest & Voorschriften

Het invullen van attesten en formulieren kan uitsluitend tijdens de raadpleging. U dient hiervoor dus een afspraak te maken. Alleen op deze manier beschikken we over de nodige informatie en tijd om de papieren correct in te vullen en blijft uw medisch dossier up-to-date.

Het RIZIV laat afleveren van voorschriften zonder raadpleging niet toe.

Attesten voor afwezigheden om gezondheidsredenen maken altijd deel uit van een consultatie.

Wij werken uitsluitend met het patiëntenplatform Helena (https://helena.care) om bepaalde documenten met u te delen. U kan zich hier op registreren met de app Itsme, uw e-ID kaart en kaartlezer of via een activatiecode te verkrijgen bij ons. Meer info vindt u hier.

Uitgebreide uitleg over ons beleid vindt u hier.


Resultaten

Laboresultaten

Voor de uitslag van een bloedafname gelieve zelf na enkele dagen te bellen of een bericht te sturen, tenzij anders afgesproken.

Beeldvorming en andere onderzoeken

Als u een onderzoek hebt laten uitvoeren (radiografie, een gastroscopie, een consult bij een specialist…) belt u even met het telesecretariaat. De aanvragende arts zal dan, als hij de resultaten heeft bekeken, telefonisch met u contact opnemen voor bespreking van de resultaten en/of verdere opvolging.


Globaal Medisch Dossier (GMD)

Iedereen kan aan een erkende huisarts vragen een globaal medisch dossier (GMD) aan te maken en bij te houden.

Uw medische gegevens (voorgeschiedenis, medicatie, verslagen) worden zo bijgehouden op één plaats, zodat dubbele onderzoeken vermeden worden.

Bovendien krijgt u vermindering op het remgeld van uw consultatie (voor 75-plussers, chronisch zieken en patiënten met een minimuminkomen geldt dit ook voor huisbezoeken) en een hogere terugbetaling voor een consult bij een specialist, na verwijzing door de huisarts.


Wachtdienst

Weekwacht maandag t.e.m. donderdag van 19u00-08u00.
Weekendwacht vrijdagavond 19u00 tem maandachtochtend 08u00.
Steedsbereikbaar via tel. 1733.

Apotheek van wacht: apotheek.be of via tel. 0900 99 000.